دسته‌بندی نشده

عملکرد نور Omni Lights، Fill Lights و Area Lights در ورژن های مختلف لومیون؟

 در ورژن های 11.3 و جدید تر

 در Lumion نسخه 11.3 یا جدیدتر هنگام استفاده از Omni Light، نور دیگر از مدل ها عبور نمی کند. این نسخه شامل سایه هایی برای Omni Lights است. اکنون OmniLights مانند Spotlights(برای تنظیم کیفیت) ایجاد سایه‌ میکنند ، مثلا در صورت نیاز نوری را در داخل یک شی، مانندیک لامپ قرار دهید تا بتوانید ایجاد نور و سایه درستی داشته باشید.

توجه : در جایی که به عملکرد قدیم Omni Lights نیاز دارید، لطفاً از نورهای جایگزین مانند Area Lights یا Line Lights (بسته به نیازهای نور) استفاده کنید.

توجه : کافیه حالت Shadows رو در تنظیمات این نور بالا ببرید ، تا سایه هایی با کیفیت بالاتری داشته باشید !

انتخاب Spotlight(ها) در حالت Build (نسخه 12.0 و جدیدتر)در حالتی که از Omni Light ها استفاده میکنید :
به دلایل عملکرد مناسب نرم افزار هنگام انتخاب بسیاری از نورهایی که ایجاد سایه میکنند، پیش نمایش سایه در حالت ریل تایم ، برای مجموعه ای از نورها اکنون به پنج (5) نور محدود شده است. پس عملا برای مشاهده رفتار درست تری از نورها و سایه ها ، نیازمند گرفتن تست رندر خواهید بود!

 در Lumion نسخه 11.0.2 یا قدیم تر:

نورهای Omni Lights، Fill Lights و Area Lights از مدل ها عبور می کند و سایه نمی اندازد و صرفا برای تکمیل روشنایی محیط میتوان از آنها استفاده کرد.

توجه : این مورد یک باگ محدودیت فنی در ورژن های قدیمتر لومیون است ، که در ورژنهای بالاتر رفع شده است.

در ورژنهای قدیمتر ، اگر به سایه های منابع نور مصنوعی نیاز دارید، لطفاً از Spotlights استفاده کنید .

 

- Omni Lights و Fill Lights
این نوع نور فقط سطوحی را روشن می کند که رو به موقعیت Omni Light هستند. بسیار سریع رندر می شود و برای مناطقی که به نور خیلی دقیق نیاز ندارند ایده آل است، به عنوان مثال. دورتر از دوربین

-Area Lights و Line Lights
این نوع نور فقط سطوحی را روشن می کند که رو به موقعیت نور منطقه/خط هستند، اما بسیار سریع نمایش داده می شود و هنگام روشن کردن فضاهای بزرگ ایده آل است

- Spot Lights Spotlight از اجسام عبور نمی کند و باعث ایجاد سایه می شود. برای دیدن سایه های این نور ، در حالت ساخت/عکس/فیلم، F8 را فشار دهید یا یک عکس، کلیپ یا فیلم رندر کنید.

این نوع نور کندتر ارائه می شود و به حافظه بیشتری نیاز دارد!

امیدوارم این مطالب براتون مفید واقع بشه ، با تشکر بابت وقتی که گذاشتید.

دیدگاهتان را بنویسید